Veelgestelde vragen

Hoe gaan jullie om met de situatie omtrent het Corona-virus? Kan ik gewoon een bestelling plaatsen?

Op dit moment zijn we volledig operationeel en je kunt erop rekenen dat je bestelling net zo goed wordt verwerkt als anders. De bezorgdienst werkt op volledige capaciteit en de levertijden die we op de website communiceren worden gehaald.

We hebben natuurlijk passende maatregelen getroffen om onze klanten en personeel zo goed mogelijk te beschermen. Daarom is onze showroom in Zwanenburg gesloten en werken onze medewerkers zo veel mogelijk vanuit huis.

De bezorging werkt iets anders dan normaal: je hoeft niet te tekenen voor ontvangst en we houden minimaal anderhalve meter afstand bij het overdragen van de goederen. Daarnaast is het voorlopig niet mogelijk om onder rembours dus met contant geld/pin te betalen bij de chauffeur.

Heb je vragen? Onze klantenservice zit voor je klaar! Klik hier voor de contactinformatie.

Wat zijn jullie levertijden?

Bij elk artikel die wij aanbieden proberen wij alles binnen 3-5 werkdagen bij je thuis te krijgen.
Van enkele artikelen is soms de levertijd later vanwege een te kort in ons magazijn of om een ander reden.
Indien blijkt dat het product wat jij besteld hebt toch afwijkt van onze reguliere bezorgproces, zal dit per mail gecommuniceerd worden.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Nadat je een bestelling hebt gedaan bij ons, ontvang je per mail gelijk een bevestig van ons. Zodra er een handeling wordt verricht met betrekking tot je aankoop zal je hierover bericht worden. Wij sturen je een verzendbevestiging met verdere informatie over de bezorging.

Als je meerdere artikelen hebt besteld, dan wordt jouw bestelling verstuurd zodra alle artikelen beschikbaar zijn. In dat geval moet je dus het artikel met de langste levertijd als uitgangspunt nemen. Soms is op verzoek een deellevering ook mogelijk. Dit kan je aanvragen bij de klantenservice.

Van sommige artikelen is de levertijd niet vooraf bekend, er staat dan: ‘Levertijd op aanvraag’. In dat geval kan je de verwachte levertijd bij de klantenservice opvragen.

Is de genoemde levertijd verstreken en heb je nog geen verzendbevestiging van ons ontvangen? Neem dan even contact met ons op.

Voor meer informatie, zie Verzending en bezorging

Is het mogelijk mijn bestelling later te laten leveren?

Je hebt het product gevonden waar je lang naar opzoek bent geweest, of je wil het al bestellen voordat het niet meer beschikbaar is terwijl je nog aan het verbouwen bent. Misschien heb je de sleutel van je nieuwe huis nog niet? Dit is een leuke maar ook een drukke periode waar alles soms niet meezit.
Wij helpen graag een handje, wij slaan jouw artikelen gratis voor je op totdat je ze wilt ontvangen.

Als je van deze gemak gebruik wilt maken, schrijf dan een korte mail naar onze klantenservice. Wel ontvangen we graag een indicatie van de gewenste leverdatum.

Wat betekent ‘gemiddelde levertijd’?

Gemiddelde levertijd houdt over het algemeen 3-5 werkdagen. Sommige artikelen kunnen wij soms niet binnen 3-5 werkdagen leveren. Daarom geven we een gemiddelde levertijd aan: in ongeveer 80% van de gevallen zal deze juist zijn.

Soms komt het voor dat de daadwerkelijke levertijd langer blijkt te zijn dan de genoemde gemiddelde levertijd. Als je het zeker wilt weten, kan je altijd ons bellen of mailen neem daarom contact op met onze klantenservice voordat je je bestelling plaatst. Wij vragen de levertijd dan voor je op zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Wij leveren elk product snel af zoals je dat van ons gewend bent. Het kan toch voorkomen dat je bestelling wat later komt dan je van ons gewend bent, dit komt echter doordat het postbedrijf (PostNL) te kampen heeft met het inplannen en leveren. (door Corona)

Communicatie Serviceafdeling?

  • Richt je vragen altijd naar service@lampenmeubels.nl
  • Je krijgt een bevestigingsmail vanuit bestelling[at]lampenmeubels.nl, mails hiernaartoe blijven onbeantwoord.
  • Servicedesk ma t/m vrijdag. Uitgezonderd vakantiedagen.

Klik hier voor meer informatie over ons service en klachtenafhandeling.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Bij het plaatsen van je bestelling kan je zelf aangeven op welke wijze je wilt betalen. Je kunt kiezen uit alle gangbare manieren:

• Bij levering (contant of met PIN bij de chauffeur) (TNO is dit niet beschikbaar)
• Met iDeal
• Via Bancontact (voor België)
• Met creditcard (Visa, American Express of MasterCard)
• Via PayPal
• Via AfterPay
• Met SprayPay
• In3
• Vooruitbetalen *

*Vooruitbetalen: U kunt het factuur bedrag overmaken ter attentie van ‘Lamp en Meubels’.
Ons IBAN nummer is NL51RABO0340290560. Vergeet niet uw ordernummer te vermelden in het informatieveld! Zodra je betaling ontvangen is, wordt je bestelling meteen verzonden.

Voor meer informatie, zie Betaalmogelijkheden.

Mijn bestelling is beschadigd of defect geleverd. Hoe nu?

Ondanks onze zorgvuldige verpakking en verzending, kan het soms gebeuren dat een artikel met een beschadiging of een defect wordt geleverd. Alvast onze excuses voor het ongemak! Meld het ons zo snel mogelijk per mail naar service@lampenmeubels.nl, met vermelding van je bestel- of pakbonnummer en één of meerdere foto’s waarop de beschadiging duidelijk te zien is. Dan zorgen wij altijd voor een passende oplossing.

Ik heb een product elders goedkoper gezien. Hoe nu?

Lamp en Meubels streeft er altijd naar artikelen voor de laagst mogelijke prijs aan te bieden. Hierom houden we andere aanbieders goed in de gaten, soms zien we het over het hoofd. Als jij toch scherp bent gebleven en jouw gewenste product elders toch voordeliger gezien? Mail het ons naar service@lampenmeubels.nl met een link naar de aanbieding van de concurrent. In de meeste situaties kunnen we je het artikel voor dezelfde prijs aanbieden.

Kan ik het artikel ergens bekijken?

Helaas, op dit moment is het nog niet mogelijk. Wij werken wij vanuit ons magazijn en streven ernaar in de toekomst je deze mogelijkheid te bieden. Je kan het artikel bestellen en indien je het niet mooi vind en het vervolgens zorgvuldig weer inpakt aan ons retourneren. Graag wel conform voorwaarden, zie retourbeleid.

Hoe lang is er garantie?

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kan maken op de garantie. Wettelijk gezien bent je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Ik woon op een van de Waddeneilanden. Kan ik een bestelling plaatsen?

Absoluut, je bent van harte welkom om je bestelling bij ons te plaatsen tegen dezelfde voorwaarden. Houd er wel rekening mee dat de levertijd in de meeste gevallen iets langer zal zijn, omdat we de bezorging op de Waddeneilanden moeten uitbesteden aan een speciale vervoerder.

Kan ik zakelijk / als bedrijf bestellen?

Natuurlijk kan dat. Je kunt je bestelling plaatsen onder je bedrijfsnaam en ontvangt dan altijd een gespecificeerde factuur. Heb je specifieke wensen, zoals een groot aantal artikelen of projectmatige inkoop? Neem contact op met onze klantenservice, we helpen je graag verder.

Kan ik als bedrijf vanuit België (of een ander EU-land) zonder BTW bestellen?

Jazeker kan dat. Geef via een mail aan onze klantenservice je bestelling door, inclusief je BTW-nummer, bedrijfsnaam en adresgegevens. Wij zorgen dan voor een aangepaste factuur zonder Nederlandse BTW.

Ik woon in het buitenland (niet in Nederland of België) maar ik wil wel iets bestellen. Kan dat?

Ja dat kan, wij leveren momenteel voornamelijk in Nederland en België. Woon je in het Duitse grensgebied of elders binnen Europa? Dan is levering vaak wel mogelijk. In dit geval kan je het best even contact opnemen met de klantenservice zodat wij je exacte bedrag kunnen offeren dit i.v.m. de transport kosten.

Hebben jullie kortingscodes?

Ja, bij Lamp en Meubels maken wij van tijd tot tijd gebruik van kortingscodes. Houd daarom onze site altijd in de gaten of schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte. Als je een grote bestelling wilt plaatsen en je hebt geen kortingscode, neem dan even contact met ons klantenservice op om een offerte op te vragen.